diumenge, 28 de febrer del 2010

LLIBRERIA MUSEU CINEMA

Al Museu del cinema a part d'una gran videoteca, hi ha una llibreria sobre cinema molt completa, el problema fins fa poc, era que no es podien treure llibres i per tant només els podies consultar en el mateix museu. Des de fa uns pocs mesos ja es permet poder treure els llibres i ahir vaig agafar el primer. La vertitat es que vaig tenir una grata sorpresa, perquè vaig trobar un llibre que m'havien recomanat molt però que era impossible de trobar a les llibrerirs perquè està descatalogat. Aquest llibre és el que va escriure el crític Quim Casas ja fa uns quants anys (el primer llibre que es va fer sobre John Ford a l'estat espanyol) i que ara que està a les meves mans el devoraré de dalt a baix. Segur que no em defraudarà!
A la vegada també vaig trobar un llibre que tampoc havia pogut aconseguir perquè està descatalogat, i és un llibre sobre la peli Vertigo escrit pel filòsfo català Eugenio Trias. El seu títol és: Vertigo y pasión: Un ensayo sobre la pelicula vertigo. N'he sentit molt bones coses d'aquest llibre,  però com deia no hi havia manera de trobar-lo i ara el podré llegir gràcies al museu. La veritat es que per les persones que ens estimem el cinema tenim una gran sort de que al costat de casa tinguem un museu com aquest. La gent que viu a Barcelona ho té bé, però fora d'aquesta ciutat sembla que només Girona és la ciutat en la qual un amant del cine té bones opcions per formar-se.