diumenge, 22 de febrer del 2009

LA ESCOPETA NACIONAL

L'altre dia a La Vanguardia relacionaven la caceria del Jutge Bermejo amb la pel.lícula de Berlanga. I jo aprofito la coincidència (l'excusa) per aconsellar-vos que veieu aquesta pel.lícula. L'havia vist feia anys i l'any passat la vaog tornar a veure i em va encantar, m'ho vaig passar molt bé. Això sí que és humor de qualitat! Ah el senyor Canivell i el seu accent català intentant venent els seus porters automàtics emmig del surrealisme espanyol de polítics, religiosos militars... Sempre m'ha agradat més l'humor català perquè el veig més proper al britànic però també reconec que hi ha cert humor espanyol que també m'atrau i l'humor de Berlanga és un d'ells (un altre és, com sabeu, el de Muchachada Nui).
No em cansaria mai de veure aquesta pel.licula perquè a més de riure sense parar et retrata fidelment l'Espanya de finals del franquisme (bé, aquesta Espanya encara hi és, tot i que ja no és la més hegemònica).
I quin paper tenen aquí els catalans!!Tot i que no quedem massa bé, hem de reconèixer que moltes vegades funcionem així! Diem una cosa però en pensem una altre i tenim pànic a quedar malament i el sentit comú a vegades és l'eufemisme per dir que som uns cagats! Bé espero que això us ho agafeu amb humor, perquè no es 100% així, però alguna cosa hi ha, o no?. I es que els catalans a vegades baixem de l'hort!!!
Au us deixo amb un parell d'escenes de la peli però sobretot veieu-la i a disfrutar!



Fixeu-vos amb la col.lecció del "vellet" i la cara que se li queda al senyor Canivell quan veu de que va la col.lecció!!