diumenge, 28 de març del 2010

Fi del Cicle d'Obres Mestres

Ja han passat 5 sessions i el curs ha arribat al seu final. Crec que és una bona durada, estàs unes quantes setmanes ficat a fons i després necessites temps per anar assimilant el que s'ha anat dient i donar temps a les pel.lícules que no s'han pogut veure. 
Crec que si alguna cosa he après del curs, a part de conèixer coses concretes de cada film, es sobretot la manera de mirar el cine. Me'n adono que no només és important fixar-te amb el què t'estant explicant, el què passa, sinó també la manera en com està fet i en aquest com hi ha milers de coses, aspectes tècnics, de moviments de càmara,  ús dels decorats, ús de la música, l'ús del color o la fotografia, etc.. Evidentment no vull dir que abans no sabia que això era important, però si que quan parles d'un film i per exemple es parla de com un director enfoca allò que passa a davant però també allò que passa en un segon pla i per tant no t'està dirigint sinó que t'està deixant la llibertat de focalitzar allà a on tu creguis més important, això et desperta una manera de mirar les pelis amb més atenció, com si el fet d'anar a aquest curs m'ajudés a despertar la meva curiositat, com si millorés la meva visió del que passa.
A nivell més concret m'han vingut moltes ganes de recuperar les pelis d'en Víctor Erice, sobretot El Sur i El espiritu de la colmena. He estat veient unes entrevistes que hi ha al Youtube i és un director que diu coses molt interessants, tot i que a la vegada diu que no li agrada gens fer entrevistes i parlar dels seus films (igual que en David Lynch). Aprofito per deixar un curt fet per ell, molt poètic, molt visual, utilitzant els sons naturals per explicar les coses.


 Comentar per acabar que tinc ganes de veure Innocents d'en Jack Clayton, una peli de la qual Amenabar en va "agafar" unes quantes idees i que pel que vaig veure és una molt bona peli de por i misteri (l'autèntica Los Otros).